Törmäsin vajaa kaksi kuukautta sitten asiaan, joka vaikutti alkuun isolta yllätykseltä ja en oikein ollut heti varma, koituuko se Loihtimolle ongelmaksi. Sain kuulla, että on olemassa tytöt nimeltä Elina ja Sofia, joilla on sama slogan kuin meillä ”Uskalla olla upea!”.
”Uskalla olla upea” on ollut Loihtimon sloganina suunnilleen vuodesta 2012 lähtien ja sen ympärille on rakennettu Loihtimon brändiä koko tämä aika. Loihtimon sanoma tämän takana on, että jokainen saa olla tai tulla juuri sellaiseksi kuin on. Teemme ulkoisia muutoksia, jotka tuovat ihmisten sisäistä maailmaa näkyviin ja ne myös tuntuvat ihmisillä sisäisesti – tunnetiloina, itsensä hemmotteluna sekä käyttäytymisenä. Loihtimon palveluiden pääasiallinen käyttäjäryhmä on noin 25-55-vuotiaat naiset. Silti palveluistamme löytyy varmasti jotain jokaiselle ilman minkäänlaista kategoriointia.
Hämmästyksestä eteenpäin
Miten siinä sitten kävikään, kun Elina ja Sofia saivat tietää samasta sloganista? He olivat vähintään yhtä hämmästyneitä kuin mekin. He eivät tienneet entuudestaan meistä, emmekä me heistä. Elina ja Sofia olivat käyttäneet ”Uskalla olla upeaa” useamman vuoden. Heillä löytyy slogania kantava oma merch, josta on tilattavissa paitaa, hupparia ja kangaskassi. Rohkeasti sinä-kirjan takakannessa lukee yhtälailla ”Uskalla olla upea”. Juttelin hetken tyttöjen äidin Auran kanssa asioista ja lopulta huomasimme, että meillähän on varsin samoja ajatuksia brändien taustoilla. Olisi myös hölmöä, jos toinen kieltäisi toiselta sloganin käytön, sillä tahdomme erityisesti kannustaa kaikkia olemaan upeita. Se kannustus ei onnistu kieltämällä, ettei toinen saisi olla upea. Päädyimme yhteisymmärryksessä siihen, että molemmat saavat käyttää slogania ja voimme tehdä yhteistyötä.
Puheluiden ja viestittelyn jälkeen päätimme tavata toisemme ja tämä tapahtui ensimmäisen kerran Loihtimolla äitienpäivää edeltävänä lauantaina. Keskisuomalainen kiinnostui tarinastamme ja tuli samalla kertaa haastattelemaan meitä lehteen. Juttu julkaistiin 15.5. lehteen painettuna ja nettiversiona.
Tarkoitus
Miten huikeita kohtaamistarinoita elämä järjestääkään? Olen edelleen ymmälläni, mutta ehdottomasti sitä mieltä, että tässä on olemassa syvempi tarkotus. Tapasimme toisemme syystä ja fanitan ehdottomasti monia asioita siinä, mitä Elina ja Sofia tekevät. He näyttävät valtavan hienoa esimerkkiä seuraajilleen ja piristävät tämän maan lasten arkea videoillaan. Tämän lisäksi he hoitavat somea sillä tavalla, että moni yrittäjä saisi ottaa heistä mallia. Aikuiset voivat oppia lapsilta.
Kuva 2. ottanut By Emmi/Emmi Virtanen
Kuva 3. Keskisuomalainen 15.5.2021
Jaa kirjoitus
Maiju Qju
Hius- ja meikkitaiteilija, pukeutumisneuvoja, stailisti
Valmistuin parturi-kampaajaksi 2004, pukeutumisneuvojaksi 2016. Olen perustanut Loihtimon 08/2011.
Saatat olla kiinnostunut myös näistä
IHANAT KAMPAUKSET
KAMPAUKSIA BY LOIHTIJASALLA Kampaus kruunaa juhlan kuin juhlan. Mahdollisuuksia kampauksiin on monia, niinkuin kuvista huomaa! Kannattaa ennen juhlia selata netistä inspiraatiokuvia tai myös kysyä rohkeesti kampaajalta tyylisuuntaa kampaukselle. Monesti, kun uskaltaa rohkeasti lähteä kokeilemaan jotain uutta, voi yllättyä hyvinkin positiivisesti uudesta tyylistä. Toki hiuksien mitta ja paksuus vaikuttaa kampaus mahdollisuuksiin, mutta me kerromme […]
Lue artikkeli
KMS Add Power – Helpotusta hentojen hiusten muotoiluun
Moro! Mut on valittu Loihtimolla meidän liikkeen KMS Ambassadoriksi ja kävinkin kuukausi takaperin Helsingissä KAO Academylla ensimmäisessä Ambassador-tapahtumassa ikinä! Oon käyttänyt KMS-tuotteita koko sen ajan, kun olen Loihtimossa työskennellyt, eli ihan pian jo 8 vuotta. KMS sarjana on aivan huikea, sillä siitä löytyy monipuolisesti tuotteet sekä hiusten hoitamiseen että muotoiluun. KMS:n ideologiana onkin, että hiusten […]